...aakkosissa. E on 5., k on 11., s on 19. Eika tarvinnut edes miettia, saatika sitten laskea. Tulee kuin apteekin hyllylta. Usein myos puhuessani/lukiessani naen mielessani sanat numerojonoina. Sen mukaan monentenako kirjain on aakkosissa. Edellinen lause menee siis 19-5-14 13-21-11-1-1-14 13-15-14-5-14-20-5-14-1-11-15 11-9-18-10-1-9-14 15-14 1-1-11-11-15-19-9-19-19-1. On myos muita fiksaatioita asiaan liittyen, mutta antaa nyt olla. Mutta olen aakkosissa yksinkertaisesti suvereeni. Osaan myos luetella mm. Euroopan maat ja NHL-seurat aakkosjarjestyksessa.

...jalkapalloseuroissa. Nimea maa, mina kerron siella palloilevia seuroja. Tama ei aivan kaiken kattavaa ole. En osaa mainita vaikkapa naurulaisia seuroja, mutta esim. Costa Rican ja Iranin joukkueita tulee kasa ihan helposti. Olen myos voittanut pubivisan, jossa piti listata etela-amerikkalaisia futisseuroja. Olin ylivoimainen, vaikka jatin itsestaanselvyydet - argentiinalaiset ja brasilialaiset  - pois.

...lipuissa. Tunnistan kaikkien valtioiden liput. Piece of cake. Oseanian saarivaltioden liput olivat viimeiset, jotka opettelin. Tuvalun ja Vanuatun sekoitin kauan, vaikka niissa ei ole mitaan samaa.

...Manchester United -faktoissa. Jos sanon, koska Old Traffordilla pelattiin ensimmainen ottelu, missa Jackie Blanchflower syntyi tai kuka tuli vaihdosta kentalle '77 FA Cupin finaalissa, kannattaa uskoa. Koska olen kuitenkin oikeassa.

...matopelissa (3310/3330:n Snake2). Ennatys on 3725. Olen myos pelannut nayton matoa tayteen. Niin etta mato tormasi hantaansa syotyaan seuraavan palan, ja missaan ei ollut vapaata, madotonta, tilaa. Olin kuitenkin missannut paljon bonuspaloja, koska en paassyt lahellekaan ennatystani. En tunne ketaan, kella olisi parempi pistemaara. Tosin googletus kertoo neljan tonnin rajan rikkoneita olevan. Nokian mukaan n. 4500 on ehdoton maksimi (kylla, olen lahettanyt sahkopostia), jonka pelissa voi saada. Kaveri laski, etta 4446 on tarkka maksimi. (Esim. Nokia 8310:ssa itse peli ja pistelasku ovat samoja, mutta jos pelin pausettaa juuri ennen palan syomista, mato ei kasva sen syotyaan. Mika on huijausta.)

...paakaupungeissa. Pystyn nimeamaan kaikkien itsenaisten valtioiden paakaupungin.

...siipeilyssa. Harvoin maksan itse matkaani julkisissa, elokuvalippua, ateriaani jne, jos ollaan liikkeella porukalla. Olen myos hyva ilmestymaan kavereiden luo ruoka-aikaan. Seka soluttamaan ostoksiani kamppisten ostosten joukkoon.

...suuttumisessa. Pystyn olla suutuksissa ikuisuuksia. Ilmenee puhumattomuutena ja huomiotta jattamisena.

...uskonnottomuudessa. En usko yhtaan mihinkaan, eika minulla ole minkaanlaista tarvetta miettia uskontoasioita. Jotkut vaittavat, etta kaikki uskovat johonkin uskonnolliseksi luokiteltavaan. No mina en usko.

...valvomisessa. The last one up. Kavereiden luona yokylailyssa arsyttaa eniten se, etta tietaa muiden simahtavan ennen minua. Aina.

Olen siis kaiken kaikkiaan hyva ja yleishyodyllinen ihminen. Kateutenne voitte ilmaista aivan vapaasti kommenttiosiossa.